چیزهای عجیبی که هر روز می خوریم اما خودمان هم خبر نداریم ؟
تاريخ : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

 سم آرسنیک

 

بسیاری از ما برنج را یک غذای بسیار سالم می دانیم اما تحقیقات نشان داده است که مقداری سم آرسنیک نیز دارد . تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان داده است سطح آرسنیک موجود در بدن افرادی که برنج مصرف می کنند ۴۴ درصد بیشتر از آرسنیک موجود در بدن افرادی است که برنج مصرف نمی کنند. البته این آرسنیک موجود در برنج معمولا" هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و در دراز مدت هم آسیبی به ما نمی زند اما شاید اگر مردم نتایج این تحقیق را باور کنند کمتر برنج مصرف کنند.

 

سرب

 

خانمها معمولا" مجبورند در طول روز چندین بار رژلب خودشان را تمدید کنند زیرا در عرض چند ساعت معمولا" رژ لب آنها کم رنگ و یا حتی محو می شود. آنها در واقع رژلبشان را کم کم و بطور ناخودآگاه می خورند غافل از اینکه این محصول آرایشی محتوی مواد مضری مثل سرب است . تحقیقات نشان داده است که زنان بطور متوسط در طول عمر خود حدود ۴ تا ۹ پوند رژ لب می خورند. این در حالی است که نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۰۴ نشان داد که ۲۸ درصد رژ لب های موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی سرطانزا هستند و نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد فاش کرد که ۵۰ درصد رژ لبهای موجود در بازار حاوی سرب هستند که این خبر بسیار بدی برای سلامتی خانمهاست.بنا براین اگر نمی توانید از مصرف رژ لب صرف نظر کنید حتما" از رژ لبهای سالم که از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه شده اند استفاده کنید.

 

چوب

 

همانطور که می دانید چوب در بسیاری از وسایل مورد استفاده ما مثل میز صندلی و حتی در برخی از ظروف آشپزخانه به کار رفته است اما آیا می دانید که ما در طول روز مقدار زیادی چوب می خوریم ؟ در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده برای غلیظ شدن غذا به جای آرد و روغن که قیمت زیادی دارند از سلو لز یا همان خمیر چوب استفاده می شود. اگرچه تابحال هیچ تحقیقی مضر بودن سلولز برای سلامتی انسان را ثابت نکرده و هیچ گزارشی مبنی برای آسیب رسان بودن این ماده برای انسان منتشر نشده اما مطمئنا" بسیاری از ما اگر می دانستیم که در ترکیب این غذاها چوب به کار رفته هرگز آنها را نمی خوردیم.

 

۴۸ قاشق غذا خوری شکر

 

بسیاری از ما تلاش می کنیم که میزان مصرف شکر را در رژیم غذایی روزانه خود به حداقل برسانیم ، تحقیقات نشان داده است که حتی اگر مصرف چیزهای شیرین را به حداقل برسانیم بازهم در طور روز مقدار زیادی شکر مصرف می کنیم زیرا بسیاری از کمپانی های تولید کننده غذاهای فرآوری شده برای خوشمزه تر شدن و اشتها آورتر شدن محصولاتشان از مقدار زیادی شکر در این محصولات استفاده می کند بنابراین هیچ کدام از ما نمی توانیم متوجه شویم که در طول روز دقیقا" چقدر شکر مصرف می کنیم اما تحقیقات نشان داده است که ما بدون اینکه بدانیم در طول روز حداقل ۴۶ قاشق چایخوری شکر مصرف می کنیم . این میزان شکر سلامت قلب ما را به خطر می اندازد.

برگرفته از: www.aftabir.com



نظرات شما عزیزان:

مهرین
ساعت10:20---14 اسفند 1391
ایول

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • راه آینده
  • بامبی